ملت ایران در آزمون بزرگ ۲۲ بهمن سربلند شد | دستگاه های نظارتی با وعده های دروغ نامزدهای مجلس برخورد کنند
ملت ایران در آزمون بزرگ ۲۲ بهمن سربلند شد | دستگاه های نظارتی با وعده های دروغ نامزدهای مجلس برخورد کنند

ملت ایران در آزمون بزرگ ۲۲ بهمن سربلند شد | دستگاه های نظارتی با وعده های دروغ نامزدهای مجلس برخورد کنند

امام جمعه قم با اشاره به توصیه هایی مهم به مردم، هوادران و نامزدهای انتخاباتی و با تأکید بر لزوم حلال بودن رأی یک نامزد گفت: دستگاه های نظارتی با وعده های دروغ نامزدهای مجلس برخورد کنند.
شناسه خبر : 893923 تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید محمد سعیدی» ظهر امروز(جمعه 25 بهمن) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه قم ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: نباید قبح گناه در نظر انسان ناچیز جلوه کند چراکه این مسأله انسان را بیشتر به سمت معصیت و گناه می‌ کشاند.

 

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به آیه «قُلْ إِنْ كَانَ آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ» به بیان تفسیر و نکاتی در مورد این آیه از سوره توبه پرداخت.

 

وی افزود: موضوع اصلی در این آیه عبارت از بیان محبوب های غیر خدایی است که موانع راه بندگی و اطاعت از خدا و رسول خدا محسوب می‌ شود؛ خداوند در آیات قبل به مسلمان ها تذکر دادند که نباید با ایجاد پیوند با دشمنان به خدا و جامعه ظلم کنند و در این آیه به معرفی دامنه و گستره این موانع پرداخته و خطوط اصلی ایمان راستین و واقعی را مشخص می‌ کند.

 

آیت الله  سعیدی در ادامه عنوان کرد: خداوند می‌ فرمایند برای برخی از شما تجارت و اموال و فرزندان از خداوند و جهاد در راه او ارزش بیشتری دارد، به همین جهت ما به جای شما افرادی را جایگزین می‌ کنیم که عاشق خدا و جهاد در راه خدا هستند و خداوند هرگز به فاسقان عنایتی نمی کند.

 

وی تصریح کرد: پیام و درس از این آیات این است که ملتی که در گذرگاه تاریخ و لحظات سرنوشت ساز آماده فداکاری نباشد، دیر یا زود شکست می‌ خورد و همان خویشان و اموالی که به خاطر آنها از دین و خدا و جهاد چشم پوشی کردند از دست آنها خواهد رفت.

 

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به لزوم برداشت و تفسیر صحیح از آیات قرآن بیان داشت: البته پیام آیه این نیست که انسان پیوندهای دوستی و ارتباط با خویشاوندان را نادیده بگیرد و به دنبال کسب مال و ثروت نباشد بلکه منظور این است که وقتی در سر دو راهی قرار می‌ گیرد نباید عشق به خانه و خانواده و مال و ثروت مانع از قرار گرفتن او در مسیر الهی بشود.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه نیز پس از دعوت دوباره مردم به رعایت تقوی الهی و اصلاح رابطه با خدا به برخی از مناسبت های این ایام اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین مناسبت این هفته یعنی فردا 26 بهمن ماه مصادف با 20 جمادی الثانی میلاد با سعادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین فرزند صالح ایشان حضرت امام(ره) است.

 

آیت الله سعیدی با بیان این که حضرت زهرا(س) نه تنها برای زنان و همه مردم عالم بلکه برای ائمه اطهار(ع) نیز حجت و اسوه حسنه محسوب می‌ شوند، گفت: ایشان بانویی است که خداوند در شأن ایشان و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت آیه تطهیر را نازل کرده و رسول خدا(ص) آن را بانوی بزرگوار را میزان غضب و رضای الهی قرار داده و فرمودند: «دخترم کسی که از خداوند به ناراحتی او غضب ناک و به رضایت او راضی می‌ شود».

 

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: باید مردم جامعه ما با رعایت عفاف و حجاب، تربیت فرزندان صالح، ظلم ستیزی و رعایت مسائل معنوی و اخلاقی موجب رضایت ایشان باشند؛ البته این روز را روز مادران و همسران هم نامیده اند که باید قدر این نعمت های الهی را بدانیم قبل از این که از دست ما بروند.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دو امتحان بزرگ در دو ماه بهمن و اسفند وجود داشت و وجود دارد، ابراز کرد: در 22 بهمن امسال که مقارن با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود، مردم ما از یک امتحان سرونشت ساز و بزرگ سربلند بیرون آمدند و با حضور چشم گیر خودشان با آرمان های انقلاب و ارزش های جمهوری اسلامی بیعت دوباره کردند.

 

وی با تأکید بر این که حضور مردم در این راهپیمایی این معنا را در اذهان جهانیان ایجاد کرد که انقلاب اسلامی ایران با ایمان تک تک این مردم در شهر و روستا گره خورده است، گفت: حضور مردم نوعی احساس مسؤولیت در دفاع از انقلاب اسلامی است و تأثیر گذاری چنین اجتماعات عظیمی در یک روز مشخص و به صورت سراسری حکایت از این دارد که انقلاب اسلامی نه تنها قدرت بسیج کنندگی خود را حفظ کرده بلکه آن را به اقصی نقاط کشور گسترش داده است.

 

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دشمن می‌ خواهد ملت را از نظام جدا کند ولی پیام حضور شما مردم در این راهپیمایی این بود که ای دشمنان و بدخواهان و استکبار جهانی! شما آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور خواهید برد و آفرین بر شما مردم ایران که در این امتحان بزرگ با عزت و اقتدار پیروز شدید، اما امتحان بزرگ دیگری در راه است و آن هم حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 

وی عنوان کرد: این امتحان بزرگ قواعد و ساختار و آداب خاص خود را دارد که باید مردم و نامزدها و هواداران شان، آنها را رعایت کند و کسب رأی برای نامزدها هرچند رمز موفقیت در انتخابات است ولی این رأی باید حلال باشد یعنی  اولا با رعایت اصول شرعی و اخلاقی کسب شده باشد و ثانیا نامزدهای انتخاباتی به جای دروغ و تخریب رقبا و دستگاه های نظام به دنبال اثبات شایستگی های خود باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قم مواجه صادقانه با مردم را یکی از ضرورت های اصلی سلامت انتخابات دانست و اضافه کرد: دادن وعده های دروغ یا غیر عملی به مردم یکی از شاخص هایی است که مردم می‌ توانند تشخیص بدهند که یک نامزد چگونه شخصیتی دارد و البته مردم هوشمند هستند و ثالثا دستگاه های نظارتی باید با چنین رویکرد هایی به مثابه تخلف های انتخاباتی برخورد کنند تا عده ای با دادن چنین وعده هایی رأی مردم را نربایند و در آینده به دنبال زد و بند در مجلس باشند.

 

وی افزود: هزینه های میلیاردی تبلیغاتی برای رفتن به مجلس یکی از روش های غلط و خطرناک است چون اگر از مال خود نماینده باشد در آینده به جای انجام وظایف نمایندگی، به دنبال تأمین و جایگزینی آن خواهد بود و اگر وام دار شخص دیگری باشد از فردای نمایندگی باید تمام وقت خود را صرف بازپرداخت آنها کند که در این راه به یقین دچار فساد خواهد شد.

 

آیت الله سعیدی در ادامه عنوان کرد: برای شناخت نماینده اصلح راه ها گوناگونی وجود دارد که یکی از راه های آن توجه به این است که ببینید نامزد به دنبال حمایت چه قشری از جامعه است و همچنین حامیان و هواداران آنها چه کسانی هستند و اگر رسانه های خارجی و دشمنان قسم خورده انقلاب و قاتلان حاج قاسم سلیمانی از یک کاندیدا حمایت کردند بدانید که جای او کرسی مقدس مجلس شورای اسلامی نیست.

 

وی با اشاره به این که چینن نامزدهایی باید به جای ورود به مجلس به زباله دان بیافتتند، گفت: این چنین افرادی هرگز نباید وارد مجلس شوند چراکه هرگز به مردم و انقلاب و نظام اعتقاد و ایمانی ندارند.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایگاه و جایگاه معنوی و فرهنگی و علمی شهر قم بیان داشت: در روایات تأکید بسزایی در مورد شهر مقدس قم شده و این شهر به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) معرفی شده است؛ باید بدانید که نه تنها حرم حضرت معصومه(س) بلکه سراسر شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) عصمت و طهارت محسوب شده و تمام شهر به عنوان دارالمؤمنین و حجت بر بلاد دیگر باید مورد احترام قرار بگیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از جمله در روایات داریم که علم و دانش از قم به سراسر جهان نشر و گسترش پیدا می‌ کند و این شهر مأوای فاطمیین و اولاد حضرت زهرا(س) است، از این رو با این اوصاف همه ساکنان و مسؤولان و نهادها و دستگاه ها و مجاوران و زائران باید اولا این حریم بشناسند و ثانیا حرمت قم را حفظ کنند.

 

آیت الله سعیدی با بیان این که قم مرکز حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید و حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، تأکید کرد: مراجع عظام تقلید خط قرمز ما هستند و هیچ کس حق عبور از این خط قرمز را ندارد.

پایان پیام/ 694